AKTUALNO /
30/10/2025
NOVO

Študenti 3. letnika modnega oblikovanja na Ljubljanskem tednu mode 2025

image article

Zaključne kolekcije študentov 3. letnika na Ljubljana Fashion Week 2025

Na modni pisti Ljubljanskega tedna mode 2025 so se s svojimi zaključnimi kolekcijami predstavili študentki 3. letnika smeri Moda in tekstilije Fakultete za dizajn, pod mentorstvom izr. prof. Matee Benedetti in s strokovno tehnično podporo Lidije Rotar.

Zaključne kolekcije so rezultat večletnega študijskega raziskovanja, oblikovalske zrelosti in poglobljenega razumevanja mode kot kulturnega, estetskega in družbeno odgovornega izraza. Študenti so v svojih delih povezali osebno pripoved, eksperimentalne pristope in sodobne trajnostne vrednote, kar se je odrazilo v avtentičnih, inovativnih in premišljenih modnih zgodbah.

Vsaka kolekcija je izraz lastnega oblikovalskega pogleda, občutka za materialnost, silhueto in sporočilnost oblačila – zato vas vabimo, da se sprehodite skozi njihove ustvarjalne svetove in odkrijete raznolikost vizij, ki skupaj soustvarjajo prihodnost slovenske mode.

 

Maša Vajd: RE-FRACTURE

Kolekcija “Re-fracture” raziskuje kontraste med krhkostjo in trdnostjo, ter med minljivostjo in obstojnostjo. Osrednji material so ženske najlonke – simbol vsakdanje potrošnje, nežnosti in ranljivosti. V tej kolekciji dobijo povsem novo vlogo: postanejo primarni tekstilni material, gradnik oblik, volumnov in tekstur. Vsaka najlonka je že doživela svoj prvi zlom – strgana, obrabljena, zavržena.  Poškodbe, razpoke in nepopolnosti niso več pomanjkljivost – postanejo glavni okras, ornament in poudarek. Ob njih se pojavita še dva materiala, ki stojita v kontrastu: 100 % bombažni jeans, ter ovčje usnje. S tem se vzpostavi napetost med lahkim in težkim, med prosojnim in polnim, med propadajočim in večnim. Silhuete v kolekciji so asimetrične, plastene in namenoma nepopolne, z elementi ročne obdelave, ki poudarjajo individualnost vsakega kosa. Oblačila delujejo kot nekakšen sodoben oklep – krhka, transparentna koža, ki pa v resnici skriva moč, upor in odpornost. V svetu, kjer se vse stara, uničuje in zavrže s strašansko hitrostjo, kolekcija “Re-fracture” vrača pozornost k vrednosti poškodovanega, obrabljenega, raztrganega. Je poklon vsem “nepopolnim” stvarem, ki pa so v resnici del procesa rasti, spremembe in ustvarjanja. Najlonke v kolekciji so že prešle svojo življenjsko dobo , a prav zaradi teh sledi obrabe postanejo edinstvene, pripovedujejo zgodbo o življenju, uporabi in času. V tej novi podobi, podprti z robustnostjo jeansa in usnja, so te krhke najlonke močnejše kot kdaj koli prej.

Geja Šušteršič: HUNTING FOR STYLE 

Sodobna interpretacija plemenskih simbolov prenaša značilno ikonografijo v elegantne silhuete in oversized kroje, ki postanejo urbani oklep, medtem ko potiski oživljajo starodavno tradicijo. Vsak kos oblačila združuje kontrast med surovostjo živalskega vzorca in prefinjenostjo korporativne mode. Obleke, plašči in suknjiči niso več le poslovna uniforma, temveč nosijo moč, ki so jo plemena izražala skozi živalske kože. Kolekcija gradi most med preteklostjo in sodobnostjo ter odpira vprašanje, kdo je v resnici bolj kulturen – človek ali žival. V svetu, kjer je vsakdan le še ena oblika lova, obleka postane tako statusni znak kot zaščita, hkrati pa orodje izražanja identitete.

Karin Glavina:  NACRE

Kolekcija združuje pridih poletja, minimalistično in drzno estetsko eleganco, ki se izraža skozi prefinjene silhuete. Navdih se prepleta v organskih oblikah morskih valov, školjk & obalnih peščenih struktur, kar se odraža v teksturah in subtilni igrivosti detajlov.

Urh Jaklič: DECONSTRUCT

“WE DECONSTRUCT THE FAMILIAR, TO CRAFT GARMENTS THAT ECHO WITH THE BEAUTY OF DISTORTION AND THE GRACE OF RUIN.”

Kolekcija DECONSTRUCT prikazuje idejo oblačenja skozi lupo destruktivnega ustvarjanja. V njej ni prostora za popolnost, ampak za surovo lepoto, ki jo najdemo v razpadanju, obrabi in ponovni uporabi. Oblačila so ustvarjena iz recikliranih materialov, ki nosijo zgodbo preteklega življenja. Koščki preteklosti se združijo v novo celoto, ki izraža ne samo estetiko, temveč tudi odgovornost do okolja in našega vpliva na svet okoli nas. Oblačila so narejena iz jeans-a (temno modre, sive in črne barve), bombaža (bež-rjave barve) ter pletenine (črne barve). Ti materiali in barve pa so v nekem nasprotju – kontrastu. Kolekcija daje gothic, post-apocalypse, industrial ter grungy-punk vibe, saj me ta estetika spremlja že več let.

Nina Treven: CLONES

Kolekcija CLONES izhaja iz ideje, kjer algoritmi, trendni cikli in vizualna ekonomija platform ustvarjajo videz »uniformiranosti«, kjer posameznik postaja zamenljiv. Monokromna črnina deluje kot metafora distopične prihodnosti in izbrisane identitete; negativni prostor (odprtine) in srebrni kovinski elementi vnašajo sledi individualnosti, ki kljubujejo uniformiranju. Oblikovanje združuje udobje, zaščitenost ter osnovne kose streetwear stila(puloverji, trenirke, oversized silhuete, kapuce, volumni) z high-end obdelavo in kontrasti med različnimi teksturami (mat/sijaj; mehko/trdo).

Neža Plestenjak: La Silhouette Secrète

Kolekcija prikazuje preplet zgodovinske elegance iz konca 19. stoletja v Franciji in sodobne avantgarde. Močne silhuete in strukturirani kroji se srečujejo z igranjem s proporci in drznimi volumni. Oblačila niso le vsakdanji kosi, temveč vizualni manifest identitete, drugačnosti in umetniškega izraza.

Aida Mustafic: NOOR

Kolekcija NOOR je poklon ženskosti, eleganci in večni igri svetlobe. Navdih črpa iz bogate dediščine arabske arhitekture, predvsem iz vzorcev mashrabiyah, kjer se svetloba in sence prepletajo v prefinjene geometrije. Ta občutek arhitekturne harmonije se je prelil v oblačila, kjer se skozi skrbno šivane vrvice ustvarjajo tridimenzionalne strukture, ki dajejo vtis gibanja in globine. Vsak kos je rezultat neštetih ur ročnega dela, pri čemer izbrani modeli zasijejo z dodatkom natančno prišitih perlic. Te drobne detajle je mogoče brati kot sodoben poklon vitražem – barvitim oknom, ki svetlobo lomijo v mavrične odtenke. S tem kolekcija presega zgolj oblačilo in postane nosljiva umetnost. NOOR je haute couture, ki ne govori le o obleki, temveč o zgodbi. O zgodbi žensk, ki v sebi nosijo moč in nežnost hkrati. Je svetloba ujeta v tkanino, izraz elegance, ki se ne boji poudariti svoje prefinjenosti, in spomin na to, da je ročno ustvarjeno delo vedno najdragocenejše.

Edita Kapš Šikonja: THE  DOLL CHRONICLES

Kolekcija izhaja iz sveta porcelanastih lutk, ki stoletja stojijo kot simbol popolnosti – nedotakljive, tihe, negibne. Njihova lepota je idealizirana, a brez glasu, brez telesne svobode. V tej tišini se skriva vprašanje: kaj pomeni biti ženska, ko se od nje pričakuje, da bo predvsem lepa podoba? Skozi baby doll estetiko, igro s proporci in mašne, ki krasijo oblačila kot simbol urejenosti in dekliške nedolžnosti, lutko vrača v življenje. Povečane oblike, pretirana dekliškost in nežni okraski se preobrazijo v izjavo: žensko telo ni okras, temveč prostor moči, igre in svobode. Tisto, kar je nekoč utelešalo pasivnost, v kolekciji oživi kot dejanje upora. Navdihujejo jo tudi nostalgije naših babic, njihove sanje o lepih oblekah, ki so jih nosile le lutke. A to željo preusmerja: obleka danes ni več simbol tihega občudovanja, temveč pripoved žensk, ki si lepoto vzamejo nazaj – kot izraz svoje volje, identitete in moči. Ta kolekcija je zato poetični manifest ženskosti: igriva, samosvoja, mehka, a ne podrejena. Mašne, baby doll silhuete in porcelanasta estetika so jezik, s katerim govori o telesu, lepoti in avtonomiji. Ženska tu ni predmet, temveč subjekt – ki se pokaže, se igra in se izrazi v vsej svoji polnosti.